nieuwbouwproject:
Evergreen-2 (Amsterdam Zuidoost)

Login

Gebruikersnaam

Wachtwoord

Bent u nog geen lid?
Klik dan hier om u
gratis aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Klik dan hier om een
nieuw wachtwoord aan
te vragen.

Selecteer een nieuwbouwregio

Kom in contact met uw buurtgenoten

Menu

• Home
• Nieuws
• Forum
• Fotogallerij
• Agenda
• Klantenvoordeel
• Links
• Contact

Gebruikers Online

Gasten Online : 1

Aangemelde leden : 28
Nieuwste lid
anju

Fotogallerij

Fotogallerij

Laatste Foto (15-03-2008)

Forum over Evergreen-2 - Dakkapel

AuteurBericht
jeroen118Geplaatst op: 24-01-2008 09:36

Zijn er mensen die een dakkapel overrwegen?

Wij wilden een dakkapel aan de achterzijde van onze woning, maar omdat het een huis is met opgetild zadeldak zou de vensterbank veels te hoog uitkomen. Nu willen we er toch een laten plaatsen aan de voorzijde, als we de vergunning krijgen uiteraard.

Niet via BAM overigens, dat is niet te betalen, maar via Klaassen dakkapellen.

Naar boven
NaniGeplaatst op: 25-01-2008 09:41
Naar boven
NaniGeplaatst op: 26-01-2008 12:25

Hi,

Wij hebben ook interesse in een dakkapel, maar ik vraag me af hoe het zit met de garantie op het huis als er een andere aannemer gaat verbouwen.

Wij willen ook graag de uitbouw, maar vinden het best prijzig. Als iemand nog een andere aannemer kent horen wij het graag!

Gr. NAni

Naar boven
jeroen118Geplaatst op: 26-01-2008 17:11
De GIW grarantie op de zolder vervalt inderdaad, maar niet op het hele huis. En het dakkapel valt onder de garantie van de aannemer.
Naar boven
JasonGeplaatst op: 28-01-2008 07:13
Naar boven
StevenGeplaatst op: 28-01-2008 11:40

Wij zijn ook van plan om een dakkapel te laten plaatsen, maar niet via BAM, de prijzen zijn veel te hoog! De uitbouw is daarentegen gunstig t.o.v. overige aannemers.

gr.

steven

Naar boven
jeroen118Geplaatst op: 28-01-2008 13:24

Ik zal eens informeren bij Klaassen of er sprake is van korting indien er meerdere gegadigden zijn.

Jeroen

Naar boven
armandGeplaatst op: 29-01-2008 12:31
Hierbij wil ik me bij de groep voegen. Wij gaan ook een dakkapel plaatsen. Wellicht is het handig om over een maand of twee alle afzonderlijke offertes te vergelijken. En daar de beste van te benaderen voor een massakorting. Dus hierbij een oproep aan een ieder die al een offerte heeft, om deze te plaatsen op dit forum. Wij verwachten vollgende week een aantal offertes. Uiteraard is het handig om niet alleen om op prijs te letten, maar ook op kwaliteit en betrouwbaarheid van de aannemer.
Naar boven
MargieGeplaatst op: 10-02-2008 22:14
Wij willen ook een dakkapel en uitbouw laten plaatsen.  Het is inderdaad goedkoper als wij tegelijkertijd zouden laten plaatsen.   Graag willen wij jullie offerte ook hebben.
Naar boven
JasonGeplaatst op: 12-02-2008 13:00

Ook geinteresseerd in het dakkapelletje...

Heb de informatie van Klaassen bekeken en uitgeprint. Maar hoe gaat het met betrekking to de aanvraag van ene vergunning?

Ik begrijp dat het wel een enorme klus is.....

J.

Naar boven
jeroen118Geplaatst op: 12-02-2008 13:24

Ik begreep van Klaasen dat zij de vergunning aanvragen en wij (de klant) alleen de leges voor deze vergunning moeten betalen. De hoogte van deze leges moet ik nog opvragen bij Stadsdeel Zuidoost.

Ik heb Klaassen gevraagd op welke voorwaarden wij een korting kunnen krijgen, ik hoop deze week daar meer over te horen. Ik hou jullie op de hoogte.

Jeroen

Naar boven
jeroen118Geplaatst op: 13-02-2008 14:34

Ik heb Klaassen gesproken, ik krijg morgen de offerte in de bus.

Ze geven aan dat de hoogte van leges voor de bouwvergunning bepaald worden aan de hand van de prijs van het dakkapel en dat dit per gemeente verschilt.

Hier ga ik even over bellen met Zuidoost.

Klaassen geeft aan een korting van 5% te geven bij gelijktijdige afname van twee tot zes dakkapelen.

Boven de 6 dakkapellen is de korting 7%.

Jeroen

Naar boven
jeroen118Geplaatst op: 13-02-2008 14:41

Dit vond ik op het loket van zuidoost:

Dus afhankelijk van de plaats van het dakkapel en de bouwkosten staan hieronder de kosten voor de vergunning:

De kosten voor de bouwvergunning zijn afhankelijk van het stadsdeel en het soort bouwvergunning. De leges voor een bouwaanvraag verschillen per soort vergunning en worden jaarlijks geïndexeerd.

Onder bouwkosten wordt verstaan de aannemingssom als bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme Administratieve Voorwaarden voor uitvoering van werken 1989 (UAV 1989).

De tarieven voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor het verkrijgen van de volgende vergunningen voor 2006:

Een lichte bouwvergunning kost € 10,08 voor elke € 1000,00 van de bouwkosten, maar ten minste € 91,65.

Een reguliere bouwvergunning kost € 20,15 voor elke € 1000,00 van de bouwkosten, maar ten minste € 91,65.

Een bouwvergunning eerste fase kost € 4,03 voor elke € 1000,00 van de bouwkosten, maar ten minste € 91,65.

Een bouwvergunning tweede fase kost € 18,14 voor elke € 1000,00 van de bouwkosten, maar ten minste € 91,65.

De bouwkosten moeten worden opgegeven door de aanvrager en worden indien nodig ambtshalve aangepast. De kosten kunnen worden verhoogd met een bedrag van de kosten van externe adviseurs, en de kosten worden naar boven afgerond op een veelvoud van € 500,00.

Indien de aanvraag wordt afgewezen, niet verder wordt behandeld, of wordt ingetrokken, wordt onder bepaalde omstandigheden op verzoek teruggaaf van een deel van de geheven leges verleend. Meer informatie hierover krijgt u bij de afdeling Bouwtoezicht van stadsdeel Zuidoost.

Naar boven
jeroen118Geplaatst op: 15-02-2008 15:46

Ik heb de offerte ontvangen van Klaassen. Wij zouden voor een dakkapel van 150x450 met kunstof kantelkiepramen EUR 4800,-- moeten betalen inclusief plaatsing in 1 dag.

MVg,

Jeroen

Naar boven
Ingeborg SnelGeplaatst op: 22-02-2008 15:52

Beste buurtbewoners vd toekomst,

Ook wij willen een dakkapel (kavelnr 52) en willen ons graag aansluiten bij een evt. gezamenlijke aanpak. Wij zullen ons geinformeerd houden via dit forum.

gr. Ingeborg en Rajiv

Naar boven
jeroen118Geplaatst op: 23-02-2008 17:44

http://www.kl-dakkapel.nl/

Wij hebben van Klaassen een brief ontvangen waarin zij zeggen een korting van 5% te geven aan de offerte die gelijktijdig worden goedgekeurd. Boven de 7 dakkapellen wordt de korting 7%.

De dakkapellen hoeven niet dezelfde afmeting of afwerking tee hebben.

Jeroen

Naar boven
mswierGeplaatst op: 15-03-2008 20:11
Hoi!
Wij (Nanda en Martijn, bouwnummer 91) zijn ook geïnteresseerd!

Groeten en tot gauw!
Naar boven
soenielGeplaatst op: 07-04-2008 17:03

Hallo,

Ik ben ook geinteresseerd( bouwnummer 112)

Groetjes,

Ramon

Naar boven
jeroen118Geplaatst op: 08-04-2008 16:46

Ik zal bij Klaassen informeren hoe we dit het beste kunnen aanpakken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Jeroen

Naar boven
SaharaGeplaatst op: 18-09-2008 09:33
Beste toekomstige buren,
Wij willen ook een dakkapel aan de achterkant van onze woning (bouwnummer 73).Wij zullen dan ook een offerte aanvragen bij Klaasen b.v.
Ik ben zelf werkzaam bij een grote aannemer, en weet dat de kwaliteit bij ons hoog staat, en zal dan ook kijken wat zij voor ons kunnen betekenen.
Het zou misschien verstandig zijn om een inventarisatie te maken, van de mensen die serieus een dakkapel willen. Eventueel dat wij elkaar via de mail op de hoogte houden.

Graag verneem ik van jullie

Met vriendelijk groet,
Buurman 73
Naar boven
Ingeborg SnelGeplaatst op: 23-09-2008 21:41

Hallo mensen,

Zijn er al vorderingen voor de gezamenlijke aanvraag van de dakkapel? Ik heb deze vraag ook op Hyves gezet, dus vroeg me af of jullie ook op hyves zitten. Zo hebben we nl een groter bereik en ook grotere kans op meer korting. Graag reacties (als het kan ook op Hyves).

dank!

groet, ingeborg en rajiv (bwnr 52)

Naar boven
SaharaGeplaatst op: 02-10-2008 15:40
Beste buren,

Kort geleden zijn wij de site van mijn nieuwbouwwoning.nl tegen gekomen. Wij hebben in het project evergreen 2 bouwnummer 73 gekocht. Wij willen aan de achterkant van onze woning een dakkapel plaatsen. Op het forum heb ik gezien dat een aantal bewoners dat ook willen. Er was een voorstel van een gezamenlijk aanpak.
Inmiddels heb ik van Jeroen vernomen dat er geen verdere actie was ondernomen.

Wij verwachten de oplevering van onze woning tussen week 48 en 50, en willen dan ook dat het dakkapel in deze periode geplaatst is. Aangezien er een lichte bouwvergunning aangevraagd moet worden, en er een behandeltijd van 6 weken aan gekoppeld zit, moeten wij in een vroeg stadium de opdracht aan een aannemer verstrekken.

Mocht er alsnog interesse zijn in een gezamenlijk aanpak, dan kunt u zo spoedig mogelijk uiterlijk voor week 41 via onderstaand E-mail reageren.

In afwachting op uw antwoord, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,
Buurman 73
zanderij7@hotmail.com
Naar boven
EllenVGeplaatst op: 12-10-2011 22:46

Heey,

Ik wil ook een dakkapel nemen. Hebben jullie misschien tips over een goed bedrijf?

Groetjes,
Ellen

http://www.knipping.nl

Naar boven

Keuken kopen?
Bekijk al het aanbod

Klus?
U heeft een klus, wij zoeken de goedkoopste vakman.
Vraag een offerte aan

Quick Step laminaat
Vloertarieven vergelijken

Verzekering vergelijken
Vraag een offerte aan

Hier adverteren?

Bouwbegeleiding nodig?
Casa Nova voor al uw vragen

Disclaimer    Colofon    Copyright BIJN Solutions B.V. Alle rechten voorbehouden.    Powered by Nieuwbouwwoningen.nl